התרגשות גדולה: מעמד הנחת אבן הפינה לקהילת בארדיטשוב

נתי קאליש No Comments on התרגשות גדולה: מעמד הנחת אבן הפינה לקהילת בארדיטשוב

השבוע התקיים מעמד הנחת אבן הפינה לקהילת בארדיטשוב בבני ברק שחרטה על דגלה את האיסור לדבר בבית הכנסת בשעת התפילה. את המעמד כיבדו בהשתתפותם רבנים חשובים ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין וסגנו חנוך זייברט | צילום: יהושע פרוכטר

21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום שני האחרון (ז"ך אב) היה יום מרגש במיוחד עבור קהילת בארדיטשוב ב"ב. בשעות הצהריים התקיים מעמד הנחת אבן הפינה ויציקת אדני הקודש לבניין בית הכנסת המפואר, שייבנה בשטח רחב ידיים שקיבלו מעיריית בני ברק.

בית הכנסת שהוקם לפני כעשור, בדרכי סנגורן של ישראל הרה"ק רבי לוי יצחק בן שרה סאשא זי"ע הפך לשם דבר, בעיקר בעקבות יסודות הקהילה המתבססים  על אהבת ישראל מיוחדת, לקבל כל יהודי כפי שהוא, לצד ההקפדה היתירה שלא לדבר בשעת התפילה וקריאת התורה. בעת ייסוד הקהילה, חרטו את המשפט "שיחה בשעת התפילה לא מדבר אלי", על כותלי ביהמ"ד ועל הבלנקים הרשמיים, אבל בעיקר זה חרוט בלב כל אחד ואחד, מתוך רצון אמיתי לנהוג כמו שצריך בביתו של מלך מלכי המלכים.

בדברי הפתיחה במעמד, הרחיב ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין אודות ההקצאה שקיבלו כאות הוקרה ותמיכה בקהילה ההולכת ומתפתחת. מ"מ ראש העיר הרב חנוך זייברט סיפר שהגיע להתפלל מספר פעמים בקהילת בארדיטשוב ב"ב והתפעל מהאווירה המיוחדת וההקפדה על תפילה ללא שיחה כלל.

הפוסק הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט"א בירך שבורא עולם בקנין ישלים זה הבניין במהרה ובניקל ושיזכו באי הבית הגדול והקדוש הזה להרבות כבוד שמים. עוד הוסיף כי הוא מבקש להתנות את בניית בית הכנסת בכך שלא תחול עליו קדושת ביהכנ"ס, כמבואר במס' מגילה.

עוד בטרם החלה היציקה, חתמו מתפללי ביהמ"ד על 'מגילת יסוד' בו הם מקבלים על עצמם לנהוג בכבוד בבית ה', לקבל כל אדם בסבר פנים יפות באהבת ישראל ובעיקר להקפיד שלא לדבר בעת התפילה. ובעת היציקה, הכניס כל אחד ממשתתפי המעמד קוויטל אישי עם קבלות טובות אל תוך אדני הקודש, בתפילה שיהא הבית הזה בית שמגדלין בו תורה ויראה בדרכי רבי לוי יצחק בן שרה סאשא זי"ע.

גם הפוסק הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט"א, הרב מרדכי רוזנבוים, הרב משה מזרחי, ראה"ע הרב אברהם רובינשטיין ומ"מ ראה"ע הרב חנוך זייברט, חבר המועצה הרב שלמה קוסטליץ, שכיבדו בנוכחותם את המעמד המרגש, חתמו על מגילת היסוד.

את הבניין בונה חברת הבנייה גרינפל שלה נסיון רב בבניית מוסדות ציבור, וניהול הבנייה עומד תחת פיקוחו של ירמי שוורץ אשר ידיו רב לו בהקפדה יתירה על צורת ושיטות הבנייה במהירות ובזהירות. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.



0 תגובות